Et brev til 14 år gamle meg, som 18 åring

4 år har føltes som en evighet, men det er jo bare en liiiten del av livet. Meg som 14 åring gikk jeg gjennom utrolig mye, og dette ville jeg sagt til meg selv nå om jeg hadde sjansen til å gå tilbake i tid og snakke med meg som 14 åring.

Når jeg var 14 hadde jeg allerede gått igjennom mange år med mobbing, seksuelt trakassert (eldre menn på snap f.eks), foreldre som skilte seg osv. Var også i en av mine tøffeste perioder med min første kjæreste som nå er ex. Dere kan lese mer om det her

“Kjære deg Elisabeth du er så ung, og enda et barn. Jeg vet at du ser helt svart på alt. Du har tanker som du ikke burde ha. Du har gjort ting mot deg selv som du ikke fortjener. Du har blitt satt ut for så mye. Du har mange folk i livet ditt, som er enten eller. Enten er de noen som ikke fortjener deg, også har du de som gjør det som familien din. Du kan spre så mye kjærlighet, for du kan elske en person så mye at du glemmer deg selv. Men du har de som ikke fortjener deg, som bare har deg for å ikke være alene. Du tenker at livet må snart ta en slutt, eller at du må snart finne deg noe glede. Det kommer til å ta fire år, og du vil gå igjennom en tøffere tid. Men, du kommer til å klare det fordi for hver vond ting som skjer, lærere du deg hva du er verdt. Du lærer deg at du bare må bite tennene sammen. Du lærer deg å stå på to bein. Du lærer deg at du kan ha en framtid, men du må jobbe for det. Men det viktigste, du lærer deg å gi faen. Gi faen i andres meninger, gi faen i stygge kommentarer.

Hver så snill, og ikke gi opp, selvom tanken surrer i hodet hver dag, hver time, hvert minutt. Det er ikke verdt det, for du vet aldri hvor langt du kan komme. Du har en styrke som bare kommer til å bli sterke, og noe du må være stolt av. Du gir ikke ting så lett opp, så ikke gi deg selv opp heller. Jeg har troen på deg!

Livet vil aldri bli å fly på en sky, men du gir ikke opp så lett for det. Meg som 18-åring venter enda, men vi to… Er umulige å stoppe når det kommer til hva og hvem vi elsker. Er det en ting du kan: så er det å følge hjertet!”

Og jeg har det helt supert nå sånn at det ikke blir noen bekymringer <3

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg