Tok en pause fra snap..

Jeg har lenge tenkt på å kanskje ta en liten pause fra å legge ut ting på story. Har ikke hatt noen pauser siden jeg starter og har vlogget hver dag i over et år. Så en dag fri gjorde ingenting, men jeg vil begrunne det litt bedre. Sa kort grunnen til det på snap, men er lettere å gi dere en grunn her.

Det å bli dømt hver dag:

Jeg har 500-700 sere hver dag og alle har en tanke om meg. Enten følger de meg fordi de synes det er interessant eller så ser de bare på for å gjøre narr av meg bak skjermen. Begge de to har jeg fått bekreftet. Jeg setter såååå stor pris på alle snapper jeg får det de sier at jeg har hjulpet dem med livet, og jeg blir overlykkelig fordi det er jo et mål jeg har: Å hjelpe de som trenger meg. Men har også fått høre at de bare ser på for å gjøre narr av meg.. da spør jeg til dem: Gjør du det bare fordi du aldri ville ha klart det jeg har klart?

Jeg kommer fra Lom, en liiiten bygd i Gudbransdalen. Her vet jeg ikke om noen andre som driver med sosiale medier på den måten jeg gjør det på. Er jeg den første? I denne bygda får man klørne etter seg med en gang man bare skiller seg ut bittelitt: jeg har alltid gjort det. Men å begynne med sosiale medier her er faktisk bare et stort hopp med håp om å overleve.

Jeg har aldri vært redd for å skille meg ut for er det en ting jeg vet: så er det beste å være seg selv for seg selv. Hat har aldri latt meg tatt på en maske som ikke er meg, det har aldri gjort at jeg har har falt etter. Livet mitt består av meg og mine valg, ikke andres. Så jeg kommer til å leve mitt liv som jeg vil selv, uansett hva andre tenker og sier. DETTE er MITT liv. Det samme med deg som leser dette: Lev ditt liv, fordi det DITT  ikke andres.

Ekle og upassende snapper:

Det å få et komplement og få et bilde av en andres kropp det står “vil du ha?” er to heeelt forkjellige ting. Setter selvfølgelig stor pris på alle komplementer og fine meldinger! Men nesten hver dag får jeg noe som ikke er sååå særlig gøy. Nei: jeg vil ikke bli mer kjent pga kroppen. Nei: jeg vil ikke bli kjent når man kommenter på utsende først og spør etter om man skal lete etter kjemi. Nei: Jeg vil ikke sende nudes. Nei. jeg vil ikke ha dp. Det jeg synes er mest ekkelt er folk som er laangt over 30 spør etter sånt. Folk som prøver seg på meg og vet at jeg er 17. Unnskyld meg men, hvorfor tror de at det er greit? Ja, finnes kanskje noen som liker det, men det ikke meg.

Det hat gått så langt at jeg snart føler meg bare god nok når det kommer til kroppen min, at personligheten min har blitt satt pris på. Noe som bare er tull, for jeg vet at mange gjør det. Men når flere bare vil bli kjent pga kroppen min og utsende så føler jeg meg lite bra nok psykisk.

Jeg er uansett ikke den som lar seg bli trukket ned av sånne ting, jeg skal aldri la noen vinne over meg. Jeg kan falle ned, men når jeg kommer opp igjen så er jeg enda høyere. Selvom jeg måtte ta en pause nå er ikke fordi jeg feiga ut, men at jeg satte meg selv først. Noe som dessverre ikke skjer kjempe ofte.

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg