Tanker på en fredag: corona og karantene

God fredag og god helg! Jeg er selv satt i karantene etter å ikke følt meg helt på toppen i de siste dagene og bestemte meg for å være på den sikre siden i går og ta en test.

Jeg har ikke følt meg helt på topp siden lørdag, men ikke vært noe direkte syk: ikke feber osv. Bare litt tørr i halsen. Men siden det ikke gikk over, og jeg fikk et hosteanfall på praksis onsdag så tenkte at jeg orker ikke å gå å tenke på det mer og tar en test. Har ikke fått noe beskjed at jeg har vært på områder eller vært med noen som har påvist smitte, men sjansen er jo der enda å bli smitta, kan jo like så godt ha blitt smitta på butikken liksom. Men i dag, er jeg egentlig tilbake på topp form.

Men tanken er sterk at jeg ikke er smitta, men det betyr ikke at jeg ikke tror jeg er påvist så nå venter jeg bare på testsvaret. Det har gått nå 24 timer, men det er bare å være tålmodig. Er jeg påvist, får jeg noen venner av meg til å kjøpe inn mat og det blir å se på masse filmer og serier hehe.

Er jeg ikke, får jeg en venninne over i kveld og det blir skikkelig jentekveld. Kan ikke huske sist jeg hadde jentekveld! Så det er virkelig lenge siden, og jeg vet jeg trenger å få snakk ut også. Så det gleder jeg meg veldig til!

Tenk også at for et år siden satt jeg hjemme i Lom og hadde hjemmeskole… tiden var liksom så annerledes da. Corona var noe nytt og vi trodde det ikke kom til å vare så alt for lenge, og at de skulle komme tilbake til normalen til sommeren. Men her sitter vi, med flere som sliter økonomisk, hjemmeskole, steder som er stengt ned, deperisjon, ensomhet osv bare pga corona. Det er seriøst en så syk tanke! Men jeg gir ikke opp håpet at en dag vil det bli mest mulig “normalt” igjen. Håper egentlig bare at hele Norge kunne stengt ned i en liten periode og ikke bare noen plasser her og der. Som Australia gjorde!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg