Sjalusi

Er det en ting jeg vet så er det at sjalu si er så utrolig sterk følelse og kan den kan ta over livet til noen.

Sjalusi: en følelse som kan gjøre en helt gal. En følelse som man ikke takler og føler man må gjøre noe med det. En følelse som er en stor grunn til mobbing. Tenk så mye som har skjedd og kommer til å skje på grunn av sjalusi. Jeg har selv blitt mobbet. Jeg har aldri vist grunnene til det før jeg ble eldre og fikk andre situasjoner å oppleve. Jeg har hørt at andre er slemme mot meg, skal tråkke meg ned, skal skrive stygge meldinger til meg, spre falske rykter om meg osv BARE fordi de er sjalu. Jeg har hørt “De gjør dette fordi du er pen”. Tro meg, jeg har faktisk hørt den av noen som kjente de andre.

Så jeg skal fortelle deg: Behandler noen deg dårlig, er det 90% sjanse for at det er noe sjalusi inni bildet. Så mitt tips til deg er å finne ut hva det og bare gni det inn at du har noe de ikke har. Er det en ting jeg vet hatere hater er når vi gjør det de er sjalu på oss for. Meg? Mange er sjalu fordi jeg tørr å gjøre det jeg vil f.eks vlogge på snap daglig. Så når jeg får en hatmeldig om det så stepper jeg bare opp gamet og vlogger mer. Eneste måten å bli kvitt dem på er å vise dem at du er så utrolig mye mer verdt en alt hatet, at du er mer verdt å føle deg dårlig om deg selv bare fordi noen ikke har noe annet å finne på.

Nei vet dere hva, aldri la sjalusien ta styring. Jeg vet hvor vondt det kan være og hvor sterk den er. Bit tennene sammen å kom deg gjennom det uten å la det skade på andre, fordi klarer du å mestre den følelsen da kan jeg si til deg: DA ER DU STERK!

 

 

2 kommentarer
    1. Sjalusi og misunnelse er ødeleggende ja, og ikke minst for dem som sliter med det faktisk. Glad jeg ikke har så mye av dette i meg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg