Liten utfordring som vil være bra for meg og økonomien

(Dette innlegget her, er ikke for å vise at jeg har penger eller noe på den måten. Det er rett og slett bare en personlig utfordring for meg selv jeg vil dele med dere)

Brått bestemte jeg meg i går at jeg skal skjerpe meg flere hakk på pengebruket. Jeg er ikke så ille som det hørtes ut nå hah. Er ikke så gal etter nye klær f.eks.. at jeg hadde levd på havregrøt for jeg måtte bare ha en genser for 300kr hahah.

Men jeg elsker shopping og nye klær, og det er jo fordi jeg liker mote og innterieserer meg i det. Mange er sånn “du bruker sååå mye penger på klær”, men selv sitter der og bruker mye penger på sin interesse. Om dere skjønner? Men uansett til utfordringen:

  • Den skal vare helt til 1 Mars.
  • Jeg skal bare kjøpe ting jeg trenger (såpe, hudpleie eller sminke som går tom, osv)
  • Jeg skal bruke 300kr på mat. (noe som egentlig er enkelt siden jeg er alene)
  • Jeg kan bruke 200 på litt ekstra om jeg vil.
  • Går jeg over 300kr på mat, blir det mindre penger å bruke på annet.
  • Når jeg får penger, skal jeg sette inn sånn at jeg bare har de pengene jeg skal bruke den uken.

Så, jeg skal leve på 500kr i uken som skal være lett, og helst mindre enn det å!

Gjør den utfordringen her fordi jeg trenger det. Tror mange kan kjenne på at man skroller gjennom Facebook og ser en den fine buksa eller genseren på salg for 200kr og da blir bare helt forelska i den og kjøper uten å tenke hehe. Vil selvfølgelig oppdatere dere!

(vil også si det at noe lever kanskje allerede bare 500kr i måneden og synes det er lett, jeg må bare komme i en god rutine så kommer jeg til å klare det jeg å. Også vil jeg se hvor mye jeg klarer å spare. Så plis no hate)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg