Til deg som sliter psykisk

Jeg vet det er mange der ute som sliter psykisk. Det kan være pga ting som har skjedd før og ting som skjer nå. Det kan være så mange grunner til det. Selv har jeg slitt i flere år. Og jeg vil fortelle hva jeg gjør for å minske det. Jeg vil aldri klare å få det helt bort. Fordi fortiden er der uansett og det går ikke an å endre på det, men man kan endre på fremtiden. 

Det jeg gjør, jeg skriver i en bok når jeg føler for det. Da skriver jeg hva jeg føler. Hvorfor jeg føler det. Det er ikke alltid jeg skriver ned. Men når jeg gjør er det så godt å fått det ut en plass. Boken er venn som holder på alle hemmeligheter. Det kan hende det ikke er alle som har venner å fortelle ting til eller ikke går eller bare ikke vil gå til psykolog. Jeg har selv gjort det, men for meg hjelper det ikke. Det er fordi det ikke hjelper meg å snakke med noen jeg ikke kjenner, og føler bare at de bryr seg fordi det er jobben demmes. Jeg liker å prate med venner og familie, fordi om jeg prater med de er det fordi de faktisk bryr seg og prater med deg fordi de vil hjelpe. 

Om sommeren er jeg mye ute å går. Har musikk i ørene og bare ser verden som den er. Prøver å finne litt ro. Det er så avslappene å bare gå ute og ha musikk i ørene. Jeg pleier å ha med meg hunden og. Alltid koselig å ha selskap av han og fordi jeg føler meg tryggere. Noen ganger løper jeg også, elsker å kjenne vinden i fjeset. Og etter jeg har løpt, tar jeg en dusj og er stolt av meg selv. 

En ting jeg har begynt med nå, er å finne mål jeg vil oppfylle. Mål kommer ikke av seg selv, det er noe man må jobbe for. Jeg har flere drømmer og mål som jeg skal oppfylle. Og jeg skal gjøre alt jeg kan for å kunne oppfylle det, uansett hvor lang tid det vil ta. Og den dagen den drømmen blir oppfylt, vil jeg bli så glad å få den mestring følelsen. 

Men jeg vil si en ting til, du er perfekt på din måte! Ikke la andre dra deg ned, men om de gjør det. Så kom lenger opp enn det du var sist. Vis dem at du er mye sterkere enn det de tror. Finn ditt indre sinn og vis dem hvem du er. 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg