Ikke gjør samme feil som meg…

For dere som følger meg på snap har fått med dere hva jeg har gjort med håret. Men nå tenker jeg å forklare godt hva jeg har gjort.

Jeg var jo blond, som dere kanskje husker. Håret var jo kjempe fint da også! Dere kan se her på bildet under hvordan håret var. Det var nesten ikke gult lenger fordi det hadde blitt sol bleket en del og egentlig blitt den fargen jeg ville ha.

Men så bestemmer jeg meg helt uten videre å farge håret… Jeg var i en tung periode da også så jeg tenkte ikke helt klart. Jeg våknet bare en dag og ville farge håret.. Det skulle jeg aldri ha gjort.. Jeg går ned på strandtorget og kjøper en for mørk farge, jeg visste egentlig at den fargen var for mørk og at hjemme farger har bare rødt i seg, men på en eller annen måte så klarte jeg å ignorere den tanken.

Jeg farget håret, og bare etter 2 timer var jeg så skuffa og lei meg hva jeg hadde gjort. Jeg gråt og gråt noe helt sjukt… Jeg har aldri såra meg selv så mye som jeg gjorde da. Jeg fikk panikk og reiste ned på butikken dagen etter for å kjøpe Head & Shoulder shampoo. Jeg blandet det med c-vitamin pulver og håper så mye at det ville få bort all farge. Det gjorde jeg 3-4 ganger på 2 dager. Håret endte opp med å bli rødt!

Frisøren min følger meg på snap, og så hvor knust jeg var og jeg fikk time så fort som mulig. Det værste var at jeg måtte gå på skoleavslutningen med dette håret! (bildet til venstre) Jeg var så flau og helt nede i kjelleren.

Kom meg endelig til frisøren og stakkars hun satt helt fast… Hva skulle hun gjøre for å rette opp i dette? Eneste måten å bli kvitt rødt på er å farge det mørkere. Bildet til høyere viser etter første farging. Fargen vi brukte var en 7 med blå pigmenter for å dekke det røde. Vi reiste også ned til Sørlandet i 3 uker etter det og der lysnet fargen kjempe mye fordi jeg har bleket hår. Det røde kom igjennom og jeg var helt fra meg… Vi kom hjem og farget det en gang til i samme farge.

Her er etter andre farging. Jeg elsker så utrolig mye denne fargen! Men dessverre skle den også ut fort… Men det var ikke like ille som sist. Men jeg måtte farge den en gang til uansett før skolestart.

Nå har vi farget det for tredje gang, men med en mørkere farge med håpet at det kommer til å holde bedre. Nå er det ikke mye rødskjer som kommer gjennom som gjør meg kjempe glad! Jeg takler virkelig ikke å ha et hår med rødskjær, mitt skal være kaldt. Jeg vil ha det så naturlig som mulig. Nå får vi bare se hvor lenge denne fargen holder, og jeg krysser fingrene på at den ikke sklir så mye ut nå.

Nå skal jeg love dere at jeg har lært av mine feil. Aldri hjemme farge igjen. Eneste jeg får lov av frisøren min nå er å vaske det, haha! Jeg skal si dere konsekvenser med å farge håret hjemme sånn at dere kanskje ikke gjør samme feil som meg:

  • Jeg har brukt 4000kr på å rette opp og mer må det også bli. Jeg må farge ettervekst, kanskje må jeg farge hele håret igjen.
  • Blir man ikke fornøyd faller man helt ned, håret gjør så utrolig mye på psyka. For meg er håret en identitet. Er jeg ikke fornøyd med det er jeg ikke fornøyd med noe.
  • Man ender uansett opp med rødskjær.av hjemmefarge.
  • Det er kjempe vanskelig å ta bort hjemme farge, og må rekne med at det tar en periode.
  • Vi som ikke er frisører har ikke peiling på hva vi gjør. Ja kanskje vi bare vil ha det litt mørker… men vi ender opp med helt feil farge, håret kan falle av, håret kan bli grønt osv.
  • Jeg kan ikke gå tilbake til blondt hår på minst 4 år. Skal jeg bleke håret mitt nå så vil bare det røde komme frem igjen. Da lever jeg heller med en ettervekst.

 

Jeg håper dere ikke gjør samme feil som meg, gå heller til frisør om dere vil gjøre noe.

1 kommentar
    1. Hei 🙂 Så du skrev Head & Shoulders og c-vitamin pulver, er det for å falme fargen hjemme? Og hva slags c-vitamin pulver bruker du?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg