Tips til de som bor på hybel

Jeg lagde egentlig en video for dette, men det gikk ikke som det skulle så da skriver jeg heller tipsene her! Jeg er ikke alene om å bo på hybel, og det er helt sikkert at noen skal flytte på hybel for første gang til høsten. Det høres veldig lett og digg ut å bo på hybel.. det er ikke alltid det. Jeg har selv bodd på hybel i ca et halvt år, så jeg har lært meg mye. Jeg vet selv at jeg kan bli mye bedre også, men jeg får bare prøve så godt jeg kan!

 

Pant flasker-  Du kjøper garantert noe med pant på. IKKE kast det! plutselig sitter du uten penger å må ha mat, også har du flasker du kan pante, hehe. Kan si det sånn: Vist du hadde hatt noen mynter i hånda, hadde du kastet de i søppelet?

Firstprice- Jeg selv er overasket over hvor bra noen ting fra firstprice er, min favoritt: fiskekaker. De er så utrolig gode! På kiwi koster de rundt 17kr og det holder for både meg og ole marius til to middager!

Rester- Kjøp plastikk bokser som du kan ha restene dine i og legg de i fryseren, så har du middag til en annen dag også!

Niste- Brød blir man fort veldig lei av, ta heller med rester fra middager eller bare lag noe godt dagen før. Skal selv begynne å ta med salater!

Sparekonto- Jeg selv har en sparekonto og det er noe jeg er så utrolig glad for. Der har jeg satt over det som er til over av stipendet (man får 2 store stipend et skole år) og jeg har ennå igjen fra mitt første, er så godt å ha i krisetilfeller. Pluss at man kan spare litt ekstra om man vil.

Mat i kantinen- IKKE kjøp mat i kantina. Der flyr pengene fort bort. Ta heller med noe godt å spise og drikke. Jeg vet det kan friste veldig med varm maten som er der, men er virkelig verdt det? Du kan kjøpe 2 middager for de pengene. Vist du har lyst å ha noe godt å drikke, kjøp det heller på butikken.

Handle 1-2 ganger i uken- Når du er på butikken tenker du sikkert ofte at det hadde vært godt med det og det. Det gjør vertfall jeg. Så å handle 1-2 ganger i uken slår ikke feil, da handler vi ofte til hele uken.

Handlenett- Betale for en pose er litt surt, og 2 kroner blir fort veldig mye så heller spar de pengene og ta med handlenett. Jeg har f.eks kjøpt mine på IKEA, men jeg ser det ofte når jeg er på butikker!

 

Håper noen av disse tipsene vil hjelpe om du trenger det!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg