THIS OR THAT jul!

Så andre bloggere gjøre det samme, og syntes det var gøy å lese! Så vil gjøre det samme selv.

Pynte tidlig til jul eller sent?

I vår familie har vi alltid pyntet til jul når vi har fått juleferie. Mamma har alltid sakt “nisser og skole passer ikke sammen”, nå som jeg er eldre henger jeg faktisk med på den og skjønner det, selvfølgelig er det fordi jeg også er vokst opp med det. Vi pynter også juletreet den 23 Desember, men i år ville mamma gjøre et unntak og gjøre det i dag (20 desember) og jeg sier ikke nei takk til det hehe, juletreet gir meg så masse julestemning!

Engel eller stjerne på toppen av treet?

Stjerne, når jeg var mindre og så på julefilm der de brukte engel skjønte jeg ingenting hahah. Jeg er oppvokst med stjerne og det vil det alltid bli også.

Ribbe eller pinnekjøtt?

Hmmm, ribbe. Det spiser vi hver julaften, men har pinnekjøtt på nyttår.

Julegenser eller julepysj?

Hm.. julepysj. Har flere gensere som jeg bruker også, men ingenting slår et helt sett eller en onepice! Føler det å gå med julepysj gir også litt julestemning, for jeg bruker de bare i juletider og ikke før.

Julefilmer eller julemusikk?

Det er vanskelig, men jeg tror jeg må ta julemusikk. Jeg elsker julefilmer og ser på mange i julen, men det er ingen jeg er sånn “må se!”, men jeg må heller høre på musikk for å komme inn i julestemningen.

Feire jul hjemme eller reise bort?

Hjemme uten tvil! Mange år siden reiste vi til Sørlandet og feiret der, men det er så lenge siden at jeg ikke husker så mye. I 2017 var i Gran Canaria i julen og skal si det var den mest triste julen jeg har hatt…ikke snø, ikke alle i familien, ikke julemat, ingen juletre, ingen julepynt. Nei… ikke noe for meg, aldri skal jeg reise til et varmt land i julen igjen.

Ekte julete eller falskt?

Må være minst 6-7 år siden vi hadde ekte… Da kjøpte vi et og det var seriøst så fint! Men etter mamma og pappa skilte seg har jeg og mamma alltid satt opp falsk. Fordi det er rett og slett bare enklere. Vi har også Buster, og ikke så lurt å ta med ekte tre inn da (tilfelle han kan begynne å tisse inne, vet at det ikke skjer med alle dyr) så vi har bare holdt oss til falskt.

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg