Tenk før du skriver… Vil du ødelegge liv?

Er det noe jeg kommer borti ofte, er det hat, kritikk, mobbing osv på nett. Jeg har så og si blitt vandt med det, men likevel om noen er villig til å skrive det til meg er de villige til å skrive til andre.

Ser dere denne kommentaren? “måten du tror du er fin på”, gjør jeg det? Jeg har sagt selv flere ganger at jeg sliter med selvtillit, men likevel gjør mitt utsende noen kvalm. Du som skrev dette… har du noen gang tenkt på at jeg sett meg selv i speilet og gråter pga utsende? Har du tenkt på at jeg kanskje har vurdert operasjoner for å endre utsende fordi jeg hater det så mye? Har du tenkt på hvor mye jeg måtte ha jobbet med meg selv, bare for å faktisk klare å se meg i et speil noen gang tenke “i dag var jeg faktisk litt fin”. Har du tenkt på at jeg har hatet meg selv så mye at jeg ville ha redigert bilder mye for å endre utsende? Har du noen gang tenkt på andre enn bare deg selv..?

Nei, tenkte meg det. Og jeg er ikke alene med å ha gjort dette! Jeg er ikke alene med å dårlig selvtillit, og vet dere hvorfor jeg ikke er alene med det? Jo fordi det finne sånne idioter som denne personen, som bare absoult mååå trykke ned på andre. Noen som har det så kjipt med seg selv, at eneste måten å gjøre seg selv glad på er å trykke ned andre. Noen som tror det vil få dem tøffe. wow sier jeg bare.


Disse meldingene fikk jeg bare i går kveld, og fler! Sånne ord, og kommentarer kan ta livet av noen, kan ødelegge liv, ødelegge det et menneske kanskje har jobbet lenge for (selvtillit, tillit, livslyst, motivasjon osv). Seriøst, når skal folk innse at det ikke er greit? Når skal folk som sender sånne meldinger innså hvor mye skade det kan ta? Hvor mange liv skal det koste?!

Jeg må stå opp fler og fler ganger for meg, og alle andre som får dette slengt i trynet. Jeg gir meg faen ikke, alle dere hatere: skaff dere en bedre hobby, dere kommer ikke så langt. Dere ødelegger bare dere selv også i samme slengen.

Jeg er drittlei! Tenk!

2 kommentarer
    1. Hei Elisabeth 🥰 Jeg ville bare legge igjen en kommentar til en “raring” fra en annen “raring” 💃Jeg må si at jeg beundrer deg til 1000 👏👍Du er enestående og unik, du våger å være deg selv, du står opp for deg selv og andre, du holder ut i en hverdag full av andre “raringer” 👏Fantastisk!!
      Tusen hjertelig takk for at du deler livets faktiske hverdag, hvor folk tillater seg å sitte på sin høye hest, og tro seg selv bedre enn alle oss andre. En hverdag full av folk som mener de er i sin fulle rett til å mene både det ene og det andre, om alle oss andre. En hverdag som er så utrolig trist og tung for så uendelig mange, en hverdag fylt med tomhet, covid-19, isolasjon, hjemmeskole, alkoholisme, vold, trusler, sjikane, alskens opp – og nedturer osv.
      Jeg lurer meg på om det kan være at noen av disse i siste setningen,som kanskje sliter med eget selvbilde, mangelen på å bli sett og hørt, mangelen på kjærlighet og omsorg eller lignende, som har alt for god tid bak et tastatur, som faktisk tar seg tid til å skrive til deg???
      Jeg vil iallefall få komme med et velmenende råd til alle som tar seg tid til å sveipe innom bloggen din:
      Plukk opp speilet, kikk i det, vel og lenge, smak på ordene du tenker å plassere i kommentarfeltet, gi deg selv tid, spør deg selv: Er dette meg? Er det slik jeg vil behandle mine medmennesker? Er jeg et godt forbilde for de som leser dette? Er jeg bedre enn noen andre?
      Svarer du NEI, på ett eller flere av disse spm. Så la da være å poste ditt innlegg🙏
      Hver eneste dag går jeg på jobb, for å hjelpe unge, fremadstormende barn til å bli den BESTE VERSJONEN AV SEG SELV. Jeg forsøker å lære de hva RESPEKT faktisk betyr, og at de alltid skal leve etter den “gylne regel” : VÆR MOT ANDRE, SOM DU VIL AT ANDRE SKAL VÆRE MOT DEG!!! Med det sagt, så vil jeg enda en gang få gi deg,Elisabeth: Verdens største og beste “digitale” klem og ønske deg alt godt i dag, i morgen og alle andre dager.
      En beundringsverdig hilsen fra en “raring” av en mor/bestemor/svigermor/lærer/kollega/men Aller Mest Et MEDMENNESKE 🥰

      1. Tusen hjertelig takk! Dette gjorde dagen min så utrolig mye bedre, og den har allerde begynt! Alt du sier er jeg så utrolig enig med, en digital klem tilbake til deg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg