Sånn vasker jeg sminkekostene mine!

Det kan være litt vanskelig å vite hvordan man kan vaske sminkekostene. Jeg lurte også på det når jeg startet med sminke, jeg har også prøvd litt av hvert. Gjennom tiden jeg har drevet med sminke er det et produkt som hjelper å fjerne all sminken og er en favoritt hos meg!

Det er altså denne fra makeupmekka. Kjøpte den i juletiden, så den er også drøy i bruk.  Nedenfor ser dere forskjell på en foundation kost! Det er kjempe enkelt å få den ren med denne såpa.

Steg 1- Det første jeg alltid gjør er å ha kosten under vann for å få den våt.

Steg 2- Så tar jeg kosten oppi såpa også røren rundt.

Steg 3- Jeg “maserer” såpa inn i kosten for å få løs sminken som er på.

Steg 4- Så skyller jeg den og klemmer mest ut menst den er under vann.

Om det trengst så gjør jeg det flere ganger til kosten er helt ren!

Så setter jeg de stående med kosten ned på et hånkle. Det er for at vannet ikke skal renne nedi kosten å løsne limet for da blir kosten ødelagt. Bruker også denne såpa på beautyblenderen og det funker kjempe fint! Koster som har kost på begge sider legger jeg bare ned.

Håper det hjalp!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg