Øvelsekjørt for første gang!

Det er under 3 måned til jeg fyller 18 og jeg begynte først nå og kjenne det at jeg vil begynne prosessen med å få lappen!

Jeg har aldri følt noe stress med lappen, og gjør det egentlig ikke nå heller. Har uansett ikke behov eller plass til bil på Lillehammer. Det jeg vil er å begynne å øvelsekjøre. Så i dag tok jeg å bet tennene sammen og satte meg bak rattet. Herregud så skummelt og rart det var først! Men jeg fikk ganske så raskt kontroll og det gikk fint.

Begynte bare å kjøre på en åpen plass, for å få kontroll og bli kjent med bilen. Vi kjøre der litt og så sa mamma at jeg skulle prøve å kjøre opp et sted der det ikke er sånn kjempe mye trafikk, og det gikk fint det også. Det var litt annerledes enn det jeg trodde, men også enklere. Nå har jeg bare prøvd automat nå siden jeg er så usikker på meg selv når det kommer til å styre noe sånt selv. Mamma sa vertfall at jeg var flink til å være første gangen så det setter jeg pris på!

Jeg kan også legge til at det er helt normalt og vente med lappen. Er flere der ute som ikke har øvelsekjørt selvom de er langt over 18. Er litt lei å av å høre sånn “du burde snart begynne” “jeg brukte så og så lang tid til å lære meg å kjøre” “Du burde egentlig få lappen så fort som mulig så du burde snart starte”. Jeg bestemmer sånt selv, og hvorfor stresse med det? Hadde jeg stressa med det, hadde jeg heller ikke fått det til. Jeg er klar nå, og da vil jeg også klare det.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg