Ord sårer.

I går hadde jeg ikke en av de beste dagene. Jeg har ofte dårlige dager, men i går fikk jeg egentlig nok. Jeg hadde nesten ikke gjort noe og var bare lei av alt. Jeg tenkte så utrolig mye. Jeg begynte å tenkte på alt jeg har blitt kalt og hvor fast limt de har blitt i hodet mitt. Jeg har ikke blitt kalt noe stygt på en stund, har heller bare fått noen stygge kommentarer… Men likevel er de limt fast som bare det. Også kom jeg på at jeg leste et sted at et stygt ord trengts det minst 10 fine ord for at det ikke skulle skade. Noe som egentlig gidde mening, etter det jeg har erfart.

Så jeg satte meg ned og sminka meg. Til slutt så skrev jeg ord jeg har blitt kalt fordi jeg er meg og for at jeg driver med det jeg driver med. Jeg er jo trossalt en helt vanlig jente fra en bygd som driver med sminke og sosiale medier: noe som ikke er så vanlig der. På snap gidde jeg også dere en forklaring for hver ord jeg hadde skrevet. Som jeg også skal gi dere her.

Få et liv- Jeg har fått høre at det å drive med sosiale medier ikke kommer til å gjøre noe med livet mitt, at jeg ikke vil komme langt. At jeg bare burde gi opp. Mitt svar på det: Så lenge det irriterer hatere, kommer jeg ikke til å gi meg.

Oppmerksomsyk- Jeg har også fått høre at jeg bare begynte med sosiale medier bare fordi jeg synes synd i meg selv og trengte oppmerksomhet. Jeg sier bare at vist det var grunnen, hadde jeg ikke drevet på med dette i et år. Jeg ser ikke for meg en dag uten å vlogge for dere på snap, jeg elsker å gjøre det og det har blitt en del av hverdagen.

Stygg/Gå å dø/ Hore- Ja… noe av det vanligste man hører. Som dessverre har gjort at jeg ikke ser noe lys i livet og når jeg ser i et speil så liker jeg ikke det jeg ser. Bare fordi jeg har hørt de ordene mot meg.

Fake- Er noen som ikke liker at jeg bruker så mye sminke som jeg gjør fordi jeg “ser helt annerledes” ut. Hva mer er d å si?

Sårbar- Nei… Ja jeg kan bli såra, men jeg har alltid vært den som kommer et sted høyere når jeg kommer meg opp igjen. Tror det er heller at folk vet hvor sterk jeg er, så de bare skal prøve å trå på en nerve. Prøv igjen.

Prostituert- Ble kalt det flere ganger når jeg gikk på Otta (og det er 2 år siden), fordi de ikke tålte at jeg gikk med andre klær. Jeg er annerledes. De fleste gikk med jeans og hettegensere, jeg kom med skjørt/kjoler/tettsittende klær osv. Selv om jeg bruker sånne klær, betyr ikke det at jeg vil vise meg frem, men at jeg tørr å skille meg ut og går med akkurat det jeg selv vil.

Skuffelse- Noen tror vist at jeg er en stor skuffelse for mamma og pappa siden jeg driver med det jeg gjør. Faktisk er de veldig stolte over meg. Hvorfor? Jo fordi jeg tørr å si ifra, at jeg tørr å være meg, fordi jeg står opp imot hat, at jeg hjelper andre. Det siste jeg vil er at de skal miste den stoltheten, jeg skal heller bygge den opp.

Men alt i alt… Ord sårer så mye. Et ord kan lime seg fast til siste dag. Vært så snill å tenkt over ord du bruker, og en ting til. Hvorfor i det hele tatt si dem? Får man noe godt ut av det? Nei. De ordene kan være med å ødelegge et liv, personen som har sagt det kan være med å ødelegge et liv. Vil man virkelig det?

 

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. Mulig at det ikke er noen trøst men DU er bra nok akkurat sånn som du er. La ikke andre ødelegge for deg. 💪💪💪

    2. Blir trist av å lese dette , Elisabeth . Du er modig , pen , tøff , sterk og en familie som er glad i deg , så egentlig er du veldig heldig . Det er mobberne som har det verst , og de man bør syns synd i . Det har vist seg gang på gang , at mobberne selv er mobbeoffere . Du har god grunn til å gå med hode høyt hevet . Fortsette å være deg selv , Elisabeth . Jeg ønsker deg all lykke til videre i livet , og heier på deg .

    3. Hva det nå man være verdt, gjør mine drøyt 20 år lengre fartstid pa planeten at jeq med tilnærmet 100% sikkerheqat kan fortelle deg at den dritten du får, er grunnet I at du er veldig pen. – Mye penere enn hva som kan sies å være normalt. Det er noe folk ikke kan takle, og spesielt ikke unge folk. Dersom folk virkelig mener slike ting de slenger til deg, holder de kjeft om det. – Tro meg!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg