Mine beste tips til å få det bedre!

Mange kjenner meg som jeg er nå, men veldig få der ute kjente meg når jeg gikk igjennom det jeg har gått igjennom. Tenker veldig mye på hvordan jeg gikk fra å være helt ned i kjelleren til å faktisk smile hver dag og finne glede. For tro meg, jeg har det utrolig bra! Og med at jeg har det bra nå, beviser bare at det er mulig å få det bedre!

Er det en ting jeg elsker å gjøre, er det å hjelpe andre som trenger det! For jeg vet hvordan det er, og ingen fortjener å kjenne på de følelsene. Så jeg vil gi mine tips til å få det bedre!

Finn dine ekte venner- dette er et punkt som er utrolig vanskelig. Jeg selv har slitt utrolig mye med dette. Føler det er vanskelig å komme i kontakt med nye mennekser nå for tiden, hvertfall pga corona. Men tiden vil vise, og du vil finne dine, men ingen vet når.  Hvordan skal du vite at de er ekte? Hør på magefølelsen!

Prøv å ikke dytt andre bort- Finner du noen som ikke dømmer deg, bryr seg om deg? Men du føler at du bare er en plage for dem? Eller kommer den følelsen av at du rett og slett ikke vandt med at folk bryr seg så mye? For tro meg, det er mange som sier “jeg er her for deg” “jeg bryr meg”, men som ikke gir noe svar eller ikke en gang hører etter. Finner du noen som gjør det, ikke vær redd for å bli såra igjen. De vil ikke såre deg, vet du hvorfor? Fordi de ikke dømmer, og kanskje de har mer forståelse enn det du tror? Forståelse er en så stor ting! Hør på magefølelsen her å: føler du de ikke lytter eller svarer bra, er det for en grunn! Bort med dem. Men har du den følelsen? Behold dem <3

Gjør noe, ikke ligg i senga- JEG VET HVOR FRISTENDE DET ER! Bare følelsen at du bare vil sove, for å komme deg bort fra virkeligheten. Når du blir liggende i senga, flyr tankene dine hele tiden. Hva tenker du på? Jo at du skulle ønske du hadde det bedre. Kanskje du også tenker på at “hvis bare… hadde det vært bedre”. Gjør det du tenker ville gjort det bedre. Vil du trene? Opp med deg å tren. Vil du lage mat. Lag mat! osvosv LISTEN ER LANG! Bare at du gjør noe ut av dagen, og noe du Kan være stolt over når kvelden kommer har veldig mye å si!

Gå en tur- En tur gjør at du får kommet deg ut litt, men også noe som du kan være stolt av! Selv elsker jeg å gå turer fordi jeg blir så avslappet av det og tankene får luftet seg litt. For en eller annen grunn tenker jeg mye mer positivt enn når jeg bare sitter i sofaen. Hvor langt du går, har ikke noe å si. Noe er bedre enn ingenting!

Gjør det som du vil- Aldri la noen fortelle deg hva du skal gjøre. ALDRI! Har du lyst til noe, så gjør det. Gi litt faen i andre og tenk på deg selv. Selv elsker jeg å drive med sminke og mote!

Snakk med noen- Det som er dritt er her i verden er at man blir sett ned på, når man velger å være åpen om noe. Men det vil jeg snu på, fordi: Velger man å åpne seg, betyr det at du har en styrke som kreves! Det er mange som ikke tørr fordi de er redd å bli dømt. Det er de som dømmer som er svake, ikke du som åpner deg! Har du noen du vet du kan stole på, vil jeg virkelig anbefale å snakke om alt som trengst å bli snakket om. Du merker fort om de bryr seg eller ikke. Jeg er også her, om noen trenger å snakke. Eller bare få ut noen tanker. JEG LYTTER ALLTID!

Jeg har alltid troen på dere! Det vil gå bra! Bare gi det litt tid, og følg noen tips her <3

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg