Må jeg drikke og feste for å være kul?

I alle år, har jeg aldri skjønt meningen med å drikke alkohol. Hvorfor skal man drikke noe som ikke er bra i det hele tatt? Jeg er 16 år, og noen måneder blir jeg 17 jeg har vært på fest 2 ganger i livet mitt. Jeg er ikke en person som ikke liker å feste. Jeg ser overalt at folk fester, drikker osv.. Nesten som jeg lurer på om det er noe galt med meg fordi jeg bare ikke liker det. Folk spør meg nesten hele tiden hvorfor jeg ikke drikker eller er på fester, men må jeg drikke og feste for å være kul? Her jeg kommer fra, har jeg aldri hørt om noen som ikke liker å feste som meg. Folk prøver meg til å overtale at jeg skal drikke, men jeg vil ikke. Respekter det. Jeg vil ikke bli full, så ikke prøv å overtale meg. Det er mitt valg og det går ikke utover noen andre. Kanskje det ikke er så gøy å ha en venn som ikke drikker, men om du synes det så respekter du det ikke. It’s not a big deal.

Hvorfor skal jeg som er 16 skamme meg fordi jeg ikke drikker? Drikke er ikke en ting jeg må. Jeg har mine egne valg. Er det noen der ute som er som meg, hver så snill og ikke tving deg selv til det. Du har rett til å gjøre det du vil, og det du føler rett for deg.

 

Jeg er vertfall lykkelig i mitt liv uten å feste og drikke. Men det er har og blir MITT valg.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg