Kommer skolen til åpne igjen?

Nå har jeg hatt hjemme skole en stund og det går ofte i tankene mine om skolen skal starte igjen…Jeg vet at Erna har sakt at det et mål om at alle elever skal komme på skolen igjen før påske. Det er igjen 8 uker av skolen til vi får sommerferie og skal jeg være ærlig så kommer de ukene til å gå kjempe fort. Jeg tror at hvis de ser at flere blir smittet etter de har åpnet de skolene som skal åpnes nå, så kommer de til å stenge igjen.

Barnehagen, barneskolen (1 til 4 klasse), vg2 og vg3 skal åpne igjen, men hva skjer med ungdomskole elver og vg1 elever? Skal vi ha hjemme skolen eller vil vi komme på skolen igjen før skolen? Jeg vet ikke helt hva jeg håper på egentlig. Jeg liker å være på skolen, men jeg kjenner også det at jeg blir ikke like stresset og at jeg klarer å slappe av mer. Så min psykiske helse har blitt bedre av å være hjemme og ikke reise på skolen. Men jeg savner også skolen, fordi jeg savner å være sosial med venner og klassen. Jeg føler jeg ikke helt får frem til det jeg egentlig kan når jeg nesten må gjøre det samme hver uke. Vi får ikke akkurat sydd mye nå.

Men er det sånn at skolen ikke åpner igjen før sommeren så er det ikke det verste. Det kan faktisk redde liv, og ingenting er bedre enn det. Tror både meg og deg må bare se hva som kommer til å skje. Jeg håper også at denne perioden er snart over, fordi de fleste savner det vanlige livet. Hva tror dere og hva håper dere på?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg