Hvordan jeg gjør eyeliner!

Jeg har fått masse skryt av eyelineren min og spørsmål hvordan jeg klarer å lage den. Jeg er har vært avhengig av å bruke eyeliner siden 8 klasse. Så jeg har gjort det i 5 år, tiden flyr! Jeg skal også si at jeg har gjort mange forskjellige eyelinere gjennom tiden, noen har vært mega store og noen helt skeive, haha! Men man må trene på det for å bli god til det. Jeg tenkte å vise dere hvordan jeg lager den!

Et lite ekstra tips: Å bruke falske vipper med eyeliner gjør alt mye bedre! Jeg føler selv at vippene nesten forsvinner i eyelineren, og jeg har ikke korte ekte vipper heller. Men det er selvfølgelig hver sin smak!

Jeg anbefaler også å gjøre øyene før resten av sminken. Dette har jeg gjort hele tiden. Er du uheldig å har en dårlig eyeliner dag så kommer du til å måtte ta av resten å sminka også når du egentlig bare trengte å ta bort eyelineren.

Dette er min favoritt eyeliner, den koster rundt 100 kroner og holder lenge! Jeg har hatt kraftige stunder der tårene har bare fosset ut, men den har vært like fin så det sier hvor mye den tåler! Jeg måtte ha kjøpt en ny nå etter et år med å bruke den! Den finnes i denne modellen, men også en slaga pensel, men jeg liker å bruke den som er som en tusj.

Første steg- Det jeg begynner med å ta en strek fra øye og ut. Denne streken er den nederste delen av eyelineren. Jeg synes den hjelper med å finne den øverste linjen også.

 

Andre steg- Da tar jeg en strek fra kanten på den nederste linjen og inn mot øyet. Ofte stopper jeg på “halvveien” og så tar jeg en strek fra øyekroken til midten der den streken møtes.

 

Tredje steg- Så fyller jeg den inn! Ser jeg at den kanskje ikke ble så fin jeg ville så retter jeg på den litt etter litt.

 

Fjerde steg- Så tar jeg på maskara og falske vipper så er jeg klar for dagen!

Håper dette kunne hjelpe noen som kanskje sliter litt med eyeliner, men husk at det kan ta tid!

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg