Fuck kropps press

Jeg tok det opp litt i går, om det med kropps press. Jeg vil lage dette innlegget for å vise det at det er ikke alltid som det er på bilder.

Her ser dere to bilder av meg, med bare noen få sekunder forskjell. Det til venstre står jeg, strammer kroppen og holder magen inne. På det til høyre sitter jeg nede på gulvet helt avslappet. Dette er akkurat samme kropp. Uansett hvordan kroppen din er, så er den din og du burde være stolt av den. Vi har bare en kropp. Jeg vet at det er mange som gjemmer seg under klær, når de egentlig vil skille seg ut eller bare bruke noe helt annet, men de tørr ikke fordi det er så stort kropps press. Så lenge jeg kan huske har jeg kjent på kropps press. Dette er snakk om når jeg minst var 10 år, og det sier litt hvor langt det har gått.

Jeg skal si dere noe: Det finnes ingen “perfekt kropp” fordi vi alle har forskjellige og hver eneste en er unik uansett hvordan den er. Jeg har et håp at kropps presset skal bli mindre. Vi må alle forstå at kropp er kropp!

Nå er det også snart sommer, og mange både gleder seg og gruer seg pga dette. Ikke alle er komfortable med å gå med bikini, bade shorts eller lette sommerklær fordi folk er så dømmende. Dere har sikkert hørt om “bikini kroppen”, vet dere hvordan dere får det? Dere tar på dere en bikini. Så lett er det å få bikini kroppen uansett hvilken størrelse du har! Det er din kropp, og den skal du elske og være stolt av. Uansett størrelse og hudfarge. Du er spesiell og unik. Se på deg selv i speilt og si til deg selv “Jeg er bra nok”. Fordi du er det! Spis det du vil, ikke tenkt på kalorier. Nyt hver eneste sekund av livet ditt. Fuck kropps press.

 

1 kommentar
    1. Såååå utrolig sterk og givende blogg-innlegg. Du er bare et helt fantastisk menneske. Jeg har følt på kroppspress jeg å. Gjør det så å si nå også. Men etter dette vil jeg bare si «thank god for you sis»😍😍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg