Elsk deg selv for å vinne

I går skrev jeg om kroppspress, og jeg vil også utdype meg litt mer rundt det.

Jeg vet at andre kanskje har og gjør sett på kroppen min å tenkt “skulle ønske jeg hadde den kroppen” fordi jeg har lagt ut bilder av kroppen min, går med tettsittende klær osv. Jeg vil ikke være med å spre presset, men det betyr ikke at jeg skal gjemme kroppen min. Jeg har sliter selv med kroppspress og hos noen går den følelsen aldri bort uansett hva man gjør med kroppen: sunnere kosthold, trening, operasjoner osv.

Jeg tror at jeg som person ikke sprer det, men det er den følelsen som gjør at vi tenker på den måten. Jeg har selv sett en person både i virkeligheten og på nett og tenkt “bare om jeg hadde den kroppen”, men det er fordi jeg ikke liker min egen. Det er noe med å lære seg selv å elske sin egen kropp. Det er den eneste måten man vinner over kroppspresset. Jeg deler ikke bilder av meg for at jeg vil at andre skal tenke “så fin kropp, skulle ønske jeg var Elisabeth”, nei det er min måte å lære meg å elske min kropp. Jeg holder ofte armen foran magen, jeg poserer hoften, skuldrene, magen. Jeg gjør har gjort at kroppen min ser “bedre” ut med posering. Det var også meningen med å få frem med bildene jeg posta her på bloggen i går med det innlegget.

Jeg mener uansett at ALLE kropper er perfekte uansett, og vi alle har ulike kropper. Alle kropper kommer ulike former og størrelser. Alle kropper er ulike og derfor er din kropp noe du burde være stolt av! Så sett deg et mål med å lære deg å elske kroppen din! <3 Finn din måte å gjøre det på: trening, kosthold, si positive ting til deg selv daglig, så mye! Vet du noe som gir deg litt mer selvtillit?

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg