“Du hadde vært finere uten sminke”

Jeg begynte med sminke når jeg gikk i 5. klasse. Jeg har snart drevet med i 7 år. Gjennom alle årene har jeg fått mange forskjellige kommentarer. Det som ikke overasker meg er at jeg har fått flere stygge kommentarer enn hyggelige. Jeg vet selv at jeg ikke er dårlig med sminke, og det er en ting jeg er stolt av å kunne si høyt. Men når noen hører at jeg sier det så får jeg bare “jævla sminkedokke” tilbake.

Vi jenter (og gutter) kan bli helt forelsket i sminke. Ikke fordi det kan forandre utsende vårt, men fordi vi liker å drive med det. Drive med fotball og sminke er det samme. Det trenger øvelse, og begge har et mål. Målet med sminken er å få en look man er fornøyd med, akkurat som spilleren i en fotballkamp, å ha en kamp man er fornøyd med. Begge ting er en hobby, og begge ting kan man leve av. Det er flere 1000 jenter og gutter som driver med sminke og har et stort talent. Det talentet skal ikke folk rakke ned på.

 

“Du hadde vært finere uten sminke” Hvem har sakt at jeg bruker sminke for å være pen? Jeg pen nok akkurat som jeg er. Jeg bare liker å bruke sminke. Hvis jeg velger å bruke sminke, er det ikke for at jeg ikke liker utsende mitt. Jeg elsker å sitte med speilt på rommet mitt og ta på meg sminke. Hadde noen sett meg alene med sminken ville folk ha glodd rart på meg, fordi jeg har det så gøy med det. Jeg bruker sminke hver dag på skolen. Om morgen før skole, var å sminke meg et høydepunkt. Jeg kunne få en bra start på dagen pga det.

Jeg har aldri villet vise meg fram eller skjule utseende mitt med sminke. Jeg begynte med det fordi jeg ble inspirert av andre som jeg så på nettet. Jeg kunne se på sminkevideoer i flere timer. Jeg har øvd meg på sminke i 7 år, andre har øvd flere enn det. Hver så snill og ikke la oss føle at det er bortkastet.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg