Derfor skal du ikke gi opp

Jeg og mange andre har vært der man tenker “jeg karer ikke mer” “jeg er ferdig” osv. Jeg vil gi dere noen grunner til å ikke gi opp, for det finnes flere enn det dere tror!

  • Dere vet aldri hva som skjer: Selvom det kan føles heeelt tomt ut nå, betyr ikke det at du ikke kommer til å oppnå dine mål i livet. Eller ikke vil finne deg nye venner, skape familie, få drømmejobben osv. Du vet ikke enda!
  • Du blir bare sterkere  Er det noen negative ting med å bli psykisk sterk? Nei!
  • Du finner ut hva du er verdt: Dessverre finnes det mange der ute som lærer sånne ting på en hard måte, men igjen tror jeg at det er den eneste veien også. Blir du behandla dårlig, så finner du fort ut hva du er verdt. Tro meg!
  • Du lærer å stå opp for deg selv: Som punktet over, du finner ut hva du er verdt. Da klarer du lett å stå opp for deg selv. Får du venner som er fake, så klarer du å komme ut av det vennskapet og heller fokusere på deg.
  • Du vil ikke angre på fortiden: Det høres helt sjukt, jeg vet! Men: det jeg ikke jeg heller med alt dritt jeg har gått igjennom, for fyf så sterk person jeg har blitt. Jeg har blitt sikker på meg selv, og jeg vet hvordan man skal behandle andre, og man vet hva et sunt vennskap/forhold er.
  • Du kan oppnå drømmene dine: Har du satt et mål du vil nå i livet ditt? Så jobb for det, du angrer ikke! Det er er premie til deg selv!
  • Du vil finne de ekte folkene: Og med det, kan du oppnå en glede du ikke kan beskrive.
  • Du vil komme på rett vei, uansett hvor lang tid det tar å finne den: Det tok meg 18 år å finne min rette vei, og jeg er på den nå. Kunne ikke vært mer takknemlig for det. Alt fra rett utdanning, til rette folk, rett sted osv.
  • Du vil finne deg selv: Jupps, etter harde perioder finner du deg selv mer og mer!

Vil du enda gi opp? Eller fikk du litt motaksjon? Husk at du ikke er alene med å ville gi opp, men at det finnes flere folk som meg som vil hjelpe.

Jeg er 18 og endelig funnet glede. Det tok meg 7 år på barne skole, 3 år på ungdomskole, 2 år på videregående. Men jeg nå på mitt siste år på videregående, og jeg er endelig glad! Jeg kan endelig glede meg til skolen, jeg kan endelig ikke føle at dagene mine bare er bortkastet. Jeg ville senest gi alt opp i sommer, jeg var så jævlig sikker at det er nok. Men gjorde jeg? Nei! Og det angrer jeg seriøst ikke på, fordi jeg fikk å mye bra tilbake. Og det vil du også! Du vil finne DIN rette vei! Du vil oppnå drømmer! Du er ikke alene! Vi som sliter psykisk skal holde sammen, og vi skal bli sterke sammen! Og jeg er her for å hjelpe.

For å si det sånn: jeg gikk fra å være en ensom jente i en liten bygd til å ha flere hundre som følger meg daglig på snap, jeg er på topp 60 på topplisten, jeg har hjulpet andre, jeg har folk til å spise igjen, jeg har fått folk til å ville leve igjen, jeg har følgt mine drømmer. Jeg har enda en lang vei å gå, men jeg forsetter!

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg