Begynne å bli voksen?

Jeg blogget ikke siden mandag, men jeg er alltid å finne på snapchat. Jeg sitter vertfall hjemme nå i Lom etter en lang uke. Mandag som sakt var en veldig fin dag og jeg gleder meg til mandag som kommer nå for å forsette med kjolen jeg driver med. Vi har hatt en oppgave i pogramfag som ikke er like gøy. Noen synes det er gøy, men den personen er ikke meg. Jeg liker mye bedre å sy klær og finne på nye designer.

Uansett, så tenker jeg mye på neste år. Hva skal jeg bli? Jeg har bare noen få dager igjen til å ta et valg som kommer til å være der resten av livet mitt. Tar jeg feil nå har jeg ingen vei å gå tilbake. Jeg liker godt å jobbe i klesbutikker, men samtidig så elsker jeg å sy! Jeg synes det er gøy å bare skisse et antrekk som kan komme til virkelighet. Dette er vanskelig. Mamma gidde meg et råd og sa jeg måtte tenke på jobbmuligheter. Nå vet jeg ikke hvor man kan få jobb som klesdesigner for jeg har ikke gravd så langt ennå, men man kan vertfall ikke bo i Lom. Jeg er en person som trives i Lillehammer. Når vi var i Oslo fant jeg ut at Oslo ikke er et sted for meg heller, det ble for stort og bare alt for mye. Lillehammer passer perfekt, og det ikke alt for langt fra hjemme heller.

Jeg har utrolig mye å tenke på, jeg blir også 18 dette året og tror ikke det blir mindre å tenke på da heller. Jeg må bare ta en ting om gangen. Billappen orker jeg ikke å tenke så mye på ennå, jeg blir ikke 18 før om 10 mnd. Jeg må først finne ut hvilken skole jeg skal gå neste år og finne et sted å bo. Det er det jeg trenger. Også selvfølgelig fokusere på det jeg liker aller mest: å drive med sosiale medier.

Husker når jeg var mindre så trodde jeg å bli eldre kom til å være mye bedre, jeg ville bare vokse opp fordi jeg orket ikke å være et barn. nå sitter jeg her og ønsker jeg ikke tenkt sånn, nå vil jeg bli et barn igjen. Nå er ikke jeg voksen helt enda, men jeg skjenner det at man begynner å bli eldre å må tenke mer på framtiden.

2 kommentarer
    1. Du trenger ikke tenke så mye på det, gjør det du har mest lyst til her og nå, velg det du synes høres met spennende ut, det du har interesse for og er flink til vil du lykkes i uansett hvilken vei du velger. Og det å velge “feil” er ikke krise, det er ikke feil, på et eller annet tidspunkt i livet ditt føtes jo akkurat det valget riktig ut! 🙂 Og det er en vei tilbake, det er ikke så svart/hvitt, om du velger “feil” så går det helt fint å studere noe annet og omskolere seg senere, til og med om du passerer 25!!! 🙂 Jeg er 25 nå og ser ung ut, alle tror jeg er sånn 17-18, haha, og jeg har akkurat det “samme problemet” som deg, til tross for at jeg er eldre enn deg 😛 Jeg tenker fortsatt på hva jeg skal bli!!! Jeg studerer nå, men når jeg er feridg har jeg tenkt til å ta noe annet, føler ikke at jeg kaster bort tiden, for jeg lærer jo masse og gjør mye gøy 🙂

      Forresten hvor er vippene dine fra? Hvordan lim bruker du? Hvor lang tid bruker du for å sette de på? <333

      1. Så fin kommentar, dette hjalp meg virkelig! Tusen takk. Vippene er fra wish. Søk opp *Mink eyelashes* og det er nr 706. Bruker det grønne duo limet siden jeg reagerer på det vanlige. Jeg bruker ikke så lang tid med å sette de på, jeg har alltid brukt fingrene. Men mange bruker også pinsett eller en pinsett liknende ut som er for vipper (vet ikke hva det heter hehe).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg