2020 nyttårsforsett

Føler at jeg er litt seint ute med det, men har ikke klart å finne så mange. Jeg har rett og slett bare et nyttårsforsett i år. Hvorfor skal man stresse med å klare det, og føler at man må gjøre det og det hvis man ikke klarer det så blir man jo bare skuffa over seg selv. Jeg hadde mange i fjor, jeg klarte ingen fordi det ble for mange. Så mitt er å: Bli lykkelig.

Jeg har lenge slit psykisk, av alt som har skjedd og ting som popper opp her og der. Jeg vet godt at man kan ikke unngå dårlige dager selv hvor perfekt livet er. Jeg har bare lyst å si til meg selv i speilet i Desember å si “Du klarte det, uansett hva det tok. Jeg er stolt over meg selv” Jeg har ting jeg er stolt over meg selv allerde i dag. Men det er ikke bare å være stolt over seg selv, men å føle seg komfortabel i sin egen kropp og være en god venn.

Jeg er meg, og jeg må bare lære at sånn er det bare. Jeg kan ikke endre utsende eller personligheten. Hvis noen er venner med meg så må det jo være fordi de vil være venn med meg, og hvem vil være venn med noen som ikke er bra for dem? Nå er det dessverre mange som bare er falske også, jeg har hatt noen sånne. Jeg er stolt over det også, fordi de har lært meg at jeg er mye mer verdig enn det de fortalte meg. De har også gjort meg til meg i dag. Uten dem, hadde jeg kanskje ikke vært meg? Jeg må se tilbake på tiden jeg har hatt i livet, alle nedturer og alle oppturer. Det er mye som man kan tilgi for, men noe klarer jeg bare ikke en dag i dag, men kanskje senere. Å tilgi er like vanskelig å si unnskyld. Selv om det ødela så mye for meg, da og nå så var det også med å gjøre meg til meg.

Selvfølgelig kjenner jeg på konsekvenser på ting som skjedde før. Noen er store og noen er små. Men det er ikke så mye å gjøre med nå. Gjort er gjort. Men jeg kan enda forandre fremtiden min. Jeg skal jobbe med meg selv både psykisk og fysisk. Jeg skal være en glad Elisabeth, og ikke en Elisabeth som er sur, lei, bare dårlige dager mer. Det kommer til å ta tid, men jeg vet at sakte, men sikkert at det vil gå. Jeg kan stolt si at jeg har troen på meg selv, og om noen prøver å ødelegge det. Unnskyld, men det kommer du bare selv til å kjenne. Jeg skal smile til deg å si takk, takk for at du har troen på meg at du må gjøre sånn at jeg mister troen på meg selv.

Ser du smilene på bildene? De er ekte.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg