13 år med skole ferdig!

13 år på skole, og det kapittelet over.

Nå er endelig 13 år ferdig, og jeg har lenge venta på denne dagen. Det har vært 13 år med både smil, latter, glede, men så mye tårer. Dager jeg gledet meg til, dager jeg grudde meg til og de dagene det var som normalt. Jeg har aldri vært den skarpeste kniven i skuffen når det kommer til skole, men jeg har klart meg for det. Skolen handler ikke bare om gode karakter, det handler om å gjennomføre det.

Barne- og ungdomskolen: Jeg var den som ble sett på som “rar” og ble veldig fort den som ikke passet inn. Jeg gikk gjennom dager der jeg grudde meg til skolen, der jeg kom hjem gråtene. Dager jeg kunne få et blikk som jeg kunne kjenne vrenge seg i kroppen. Se en konforlutt i søpla der det sto “Elisabeth” på. Dager jeg måtte gjemme meg, dager jeg skulka for å ikke være på skolen. Osv, listen er lang. Jeg har alltid vært den som har skilt seg ut, men jeg ser ikke noe galt i det selv. Det var mange dårlige dager på skolen, men jeg kan ikke utelukke at jeg hadde gode dager også. Jeg hadde det vanskelig, men jeg prøvde (tro det eller ei) å se på det positive: Skolen varer ikke evig.

Vg1 2018-2019 Service: Helt ærlig? Jeg ville heller gått barneskolen på nytt igjen for å slippe dette året. Det var utrolig dårlige miljø på skolen: hvertfall for meg som skilte seg ut såpass mye. Det var så ille at vist man gikk med singlet på skolen ble man sett på som en hore. Jeg følte at jeg egentlig burde bruke bukse og genser i 20+ grader…. jeg trenger ikke å si mer: men dette året var det mest vanskelige jeg har gått igjennom når det kommer til skolen. Det jeg lærte dette året: Fiende dine vil alltid late som de er vennene dine først.

Vg1 2019-2020 Design: Jeg savner litt dette året, det var så koselig! Jeg flyttet til Lillehammer for første gang og jeg møtte mange! Jeg merket på FØRSTE dag at miljøet var heeelt annerledes her, jeg kunne faktisk gå med skjørt og få komplimenter på at antrekket mitt var fint! Visste fort at jeg ville trives. Jeg kom egentlig godt overens med alle i klassen, og jeg gledet meg til skolen. Tunge og gode dager hele året, men det var utrolig mye praksis i skoledagen så dagene gikk kjempe fort og det var morsome dager ikke minst. Her møtte jeg også Francine, som jeg enda har kontakt med <3

Vg2 2020-2021 Salg: Hvor skal jeg starte? Dette året har vært noe for seg selv: på en god måte. Jeg kom hit, og uten å kjenne noen på skolen jeg skulle gå på. Det har vært gode og vonde tider her også, noe jeg ikke vil gå så mye innpå. Men det som reddet hele motivasjonen min til å gå på skolen, og reddet meg: AYLA! Finnes ikke ord som kan beskrive hvor glad jeg har blitt i hun på de månedene vi har hatt sammen. Er så utrolig takknemlig at jeg fikk hun i livet mitt, og at hun har vært den som har gitt meg litt livsglede hver dag på skolen <3 Men det mest viktigste jeg lærte dette året: Ikke la noen andre dømme andre for deg!

13 år ferdig, og jeg er utrolig glad for det.. 13 år med mye lærdom både i fag og livet. 13 år jeg ikke minst har klart å lære hvem jeg er… jeg har lært at jeg er den som ikke gir opp, at jeg har viljestyke, at jeg kommer meg gjennom forskjellige perioder, at jeg kan det jeg vil, at ting vil bli bedre. Men det mest viktige: Jeg har lært at jeg må holde på hvem jeg er og ikke bli noen andre. Jeg har lært å gi faen i andres meninger, for dette er mitt liv. Jeg har lært at jeg er meg, og setter ikke noen pris på hvem jeg faktisk er kan de gå. For alt i alt: har jeg bare meg til slutt uansett.

Nå skal jeg takke for meg, og gå inn i et nytt kapittel som lærling.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg