Hvordan huden min har forbedret seg

I det første blogginnlegget mitt skrev jeg om at huden min hadde ikke hadde vært helt bra, men at den hadde blitt mye bedre. Så jeg tenkte at jeg kunne vise dere før og etter bilder. (så det blir nærme bilder av urenheter) Det enste jeg har gjort med huden var å finne prudokter som passet til meg hud, og der jeg sier noen tips til god hudrutine (HER) har jeg gjort alle de tipsene selv. Det har godt lang tid, så man må være tålmodig. Men man kan se fort at det hjelper!

FØR

ETTER

Mellom bildene er det ca 6 mnd. Jeg kan ambefale å gå til legen hvis det er en stor palge. Der kan dere kanskje finne ut hvorfor huden din er sånn. Det gjorde jeg, og fikk hjelp. Og dere ser det er mye bedre ut nå!

Vet det er mange der ute som kan bli dømt av å ha urenhud, men ignorer dem og elsk deg selv!

5 kommentarer
    1. Få i deg mye C vitaminer hver dag. kroppen tåler utrolig mye C vitamin og vil skille ut det som er for mye. Det vil garantert hjelpe.

    2. C vitaminer er utrolig effektivt. Nå får du også kjøpt 1000 milligrams på butikken, så de på Rema. MEN årsaken til slik hud er sannsynligvis at du spiser ting du ikke tåler så C vitaminer hjelper, men det kommer tilbake om du spiser lite C vitaminer igjen. Prøv å finn ut om det er ting som trigger problemet.
      Når jeg fikk kviser og uren hud så begynte jeg å eksperimentere, og jeg leste også en del. Ved å bytte ut smøret, kutte ut den Sorte Soya sausen man har på ris (Kikkoman) og hermetikk skal heller ikke være så bra, så ble jeg helt fri for kviser, men det kan være forskjell på hud og person. Det kan være andre ting du ikke tåler og det kan være kombinasjoner av ting som skaper kjemisk reaksjon. Altså at to produkter sammen ikke er bra. Spis så mye naturlig mat som mulig og drikk mye vann. Hold deg unna brus og søtsaker. En gang i blant må man jo kose seg litt, og du tåler mer om du får i deg godt med C vitaminer. De styrker imunforsvaret og er effektivt mot betennelse og lignende.
      Kort sagt: Om jeg får kviser og uren hud i dag så vet jeg to ting. Jeg har spist eller drukket noe som ikke er bra, OG kroppen har for lite C vitaminer til å takle det. Da vil noen doser med C vitaminer de neste dagene normalisere. Det er også viktig med en refleksjon over hva jeg spiste “igår”. (skriv dagbok?)
      Et søk på nett viser at Sukker, Salt og meieriprodukter kan trigge kviser og uren hud. Skalldyrprodukter, potetgull og lignende. Prøv deg frem.
      En annen ting er at mangler man C vitaminer så blir man lett sår på lepper, kan få betennelser og er bokstavlig talt sårbar for det meste også forkjølelse. Husk også tran og solskinn. D vitamin er bra og viktig for huden men også for forkjølelse:)
      Du bør lese deg litt opp på dette med vitaminer og mineraler, om hvor viktige de er og hva de gjør, om hvilken mat som inneholder hva.
      Skjønnhet koster;) Det vil si at du kanskje må kutte ut noen av godsakene dine, men det er det verdt! Prøv i hvert fall, og lykke til:)

    3. En ting til, mens jeg tenker på det. Sminke kan ha betydning, men jeg er ikke så kjent med det da jeg ikke bruker sminke selv. Sminke kan også inneholde hormonforstyrrende stoffer. Krem for å dekke kan kanskje virke mot sin hensikt, dvs det dekker, men kan trigge mer. Jeg vet ikke. Prøv det ut. Se også opp for majones, dressing ol. Det betyr ikke at du må kutte det helt ut, men prøv I en periode, eller bytt produkt. Jeg byttet ut smør med margarin. Det hjalp mye, og margarin går fint på brødskiva om du ikke setter det I kjøleskapet. Se bakpå. Der står det hva det er egnet til.
      Det jeg ville si var at jeg skulle ønske du prøvde en C vitamin kur I ei uke eller to. Knask C vitaminer som om det var drops. Spre det utover dagen, og helst ikke før sengetid da C vitamin også gir energi. Noen kan få søvnproblemer. Jeg har ikke selv prøvd de nye 1000 milligrams C vitaminene, men de høres bra ut. Også Ester C skal være bra, men C vitaminer er litt dyrt. Likevel om du merker god endring så er du på riktig vei og det finnes mange gode C vitaminkilder. Paprika, brokkoli og grønnkål, tror jeg. Litt usikker på den siste, men sunn mat er viktig. Appelsinjuce, sitron, etc.
      Og husk at C vitamin er bare godt for deg og kroppen skiller ut overskudd. Det er ikke farlig slik andre vitaminer kan være om du får for mye.
      Håper ikke du synes dette var masete, og skulle du finne ut av det så del dine erfaringer med andre:) Det er for mange som ønsker å tjene penger på huden din og de gir deg produkter som lindrer og man blir avhengi av da de ikke fjerner selve årsaken, som ofte er ting man får I seg og ubalanse I vitamin og mineralnivået I kroppen. da må man kjøpe produktene om igjen og om igjen… Det er svært viktig at kroppen har riktig nivå av næringsstoffer. Og fortsatt god påske!:)

    4. mea: Bare fint ar du sier det! Jeg drikker ikke brus og holde meg til godteri i helgene. Jeg prøver å spise så sundt som mulig, men så lenge jeg ikke styrer hva vi skal ha til middag her i huset så får jeg bare ta det jeg får. Har tenkt å ta vitamin tabletter igjen, jeg gjorde det før, og det funket. Tusen takk for tipset, og god påske!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg